Nasze usługi obejmują m.in.:
- zarządzanie kamienicami (budynki biurowe, mieszkalne i inne),
- zarządzanie lokalami biurowymi, handlowymi, mieszkalnymi na
czynszu regulowanym, wspólnotami mieszkaniowymi, zarządzanie
obiektami komercyjnymi,
-zarządzanie nieruchomościami Skarbu Państwa.
Pamiętamy, że właściciel jest klientem i zleceniodawcą, osobą mającą
najważniejszy i decydujący głos we wszystkich działaniach związanych
z jego nieruchomością.
Do obowiązków Zarządcy należeć będzie:
- prowadzenie ewidencji właścicieli lokali i ich aktualizowanie,
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji
technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy
prawa budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów
nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne,
zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
- zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości
pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku
właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed
nieruchomością i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z
zawartych umów bądź z postanowień ustaw; do obowiązków Zarządcy
należy zawieranie umów związanych z realizacją tego zadania poprzez
angażowanie dozorcy lub wybór innej formy działania,
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii
elektrycznej, energii cieplnej, wody i odprowadzenie ścieków oraz
wywozu nieczystości i innych mediów związanych z daną
nieruchomością,
- zapewnienie świadczenia usług kominiarskich i innych usług
związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości
wspólnej,
- zapewnienie i nadzór nad wykonywaniem bieżącej konserwacji i
bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności
dokonywanie napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz
urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali
korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, podgrzania ciepłej
wody, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń
należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej, zapewnienie
pogotowia technicznego,
- zapewnienie usunięcia usunięcia awarii i ich skutków na
nieruchomości wspólnej na warunkach,
- ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej,
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych
przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane
bezpośrednio przez, właścicieli poszczególnych lokali,
- zawieranie umów o dostawy, roboty bądź usługi, związane z
wykonywaniem czynności zarządzania, kontrola prawidłowości wykonania
tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo
uzasadnionych,
- prowadzenie odpowiedniej księgowości,
- uzyskanie numeru REGON, NIP oraz otwarcie rachunku bankowego dla
Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością
wspólną poprzez rachunek bankowy, reprezentowanie Wspólnoty przed
Urzędem Statystycznym, Skarbowym i Bankiem,
- otwarcie odrębnego konta bankowego dla funduszu remontowego,
- przygotowywanie projektu planu gospodarczego (w formie planu
rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu - w tym przychodów i
wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego - w tym rozliczeń
funduszu remontowego,
- przygotowywanie i obsługa zebrania rocznego wspólnoty
mieszkaniowej, sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego dla
wspólnoty mieszkaniowej przed terminem zebrania sprawozdawczego, w
tym rozliczanie zaliczek z tytułu kosztów zarządu nieruchomością
wspólną wg stanu na 31 grudnia każdego roku,
- pobieranie należności z tytułu pożytków i innych przychodów z
nieruchomości,
- wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten
cel były przeznaczone przez Wspólnotę,
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli
lokali - dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej. |