ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ WSPÓLNĄ:
Zarządzanie nieruchomością polega na podejmowaniu decyzji i
dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej
gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie
bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, w
tym bieżącego administrowania nieruchomością, jak również czynności
zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym,
zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w tę
nieruchomość.
W rękach Zarządu nieruchomości pozostają wiążące się z tym decyzje.
CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z TECHNICZNYM UTRZYMANIEM NIERUCHOMOŚCI
WSPÓLNEJ
·
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji
technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa
budowlanego;
·
Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości
i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z
wymaganiami prawa budowlanego;
·
Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii
elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu
nieczystości;
·
Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości
pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli
lokali;
·
Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji
technicznych w budynku;
·
Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem
nieruchomości;
·
Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
·
Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi
związane z utrzymaniem nieruchomości.
CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ I JEJ CZŁONKÓW
·
Protokolarne przejęcie nieruchomości;
·
Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
prowadzenie ewidencji właścicieli lokali;
·
Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych
przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane
bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
·
Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
·
Przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnot mieszkaniowych;
·
Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji
działania dostawców usług dla nieruchomości;
·
Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących
nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
·
Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi
związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
·
Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi
związane z utrzymaniem nieruchomości;
·
Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
w podstawowym zakresie.
CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ RACHUNKOWĄ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
·
Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i
stosownymi uchwałami;
·
Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów
rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów;
·
Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
·
Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
·
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
·
Przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania
nieruchomości oraz przychodach;
·
Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i
innych przychodów z nieruchomości;
·
Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania
nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz
rozliczanie kosztów zużytych mediów odbywałyby się w ustalonych
odstępach czasu) , funduszu remontowego;
·
Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali
dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
·
Obsługa związana z bankiem i pocztą.
INNE USŁUGI NA ZLECENIE:
Poniżej pragniemy przedstawić Państwu specyfikację niektórych
czynności, które można nam zlecić niezależnie od wszystkich innych
usług tzn. nie musimy administrować ani zarządzać, aby móc np.:
zapewnić obsługę rachunkową.
OBSŁUGA PRAWNA NIERUCHOMOŚCI:
Oferujemy współpracę w zakresie obsługi formalno-prawnej
nieruchomości. Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu jesteśmy w
stanie sprostać wielu zadaniom i problemom, jakie stoją przed
Właścicielami Nieruchomości.
OBSŁUGA RACHUNKOWA MIESZCZĄCA SIĘ W RAMACH ZARZĄDZANIA
NIERUCHOMOŚCIAMI:
·
Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
·
Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów
rzeczowo - finansowych) i korekt tych planów;
·
Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
·
Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
·
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
·
Przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania
nieruchomości oraz przychodach;
·
Analizowanie, windykacja należności z tytułu pożytków i innych
przychodów z nieruchomości;
·
Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania
nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego;
·
Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
PRZEJĘCIE NIERUCHOMOŚCI
W ZARZĄDZANIE:
Wariant ten skierowany jest do Wspólnot, które nie mają
uporządkowanych kilku lub wszystkich aspektów związanych z
przejęciem nieruchomości od gminy, dewelopera lub byłego
administratora. Należy przez to rozumieć braki w dokumentacji
technicznej i prawnej, błędne lub nieaktualne wersje tychże
dokumentów. Uporządkowanie stanu technicznego i prawnego
potwierdzonego odpowiednimi dokumentami dokonuje się raz w ciągu
całego życia danej nieruchomości. Jednocześnie z punktu widzenia
Zarządu Wspólnoty powinno stanowić podstawę normalnego, bieżącego
jej funkcjonowania i składa się z:
·
Uzgodnienia z byłym administratorem lub zarządcą trybu przejęcia
nieruchomości ;
·
Weryfikacji stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, wykazu
lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach;
·
Zebrania i aktualizacji aktów notarialnych ;
·
Analizy stanu wszystkich wymaganych dokumentów oraz zlecania i
egzekwowania ich uzupełnienia, w tym między innymi:
·
dokumentacji technicznej budynku
·
instrukcji obsługi i eksploatacji
·
decyzji urzędu o dopuszczeniu budynku do użytkowania
·
aktualnych protokołów przeglądów technicznych
·
ksiąg obiektu budowlanego
·
dokumentacji administracyjnej
·
dokumentacji eksploatacyjnej
·
dokumentacji finansowej
·
innych.
·
Przejęcia spraw w toku i ich dokumentacji (prace remontowe itd.) ;
·
Weryfikacji podpisanych umów.
DORADZTWO:
Jest to usługa skierowana do wszystkich właścicieli,
współwłaścicieli bądź użytkowników nieruchomości. Naszym celem jest
zapewnienie kompetentnej, obiektywnej i profesjonalnej informacji w
zakresie zarządzania, obsługi rachunkowej i innych aspektów
związanych z nieruchomościami.
Jesteśmy pewni, że uda nam się znaleźć rozwiązania wielu różnych
problemów i sprostać rozmaitym okolicznościom.
ORGANIZACJA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ PRZEJĘTEJ W ZARZĄDZANIE:
Wspólnota Mieszkaniowa powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas
usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje
·
wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji Regon
·
wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP
·
utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej
·
stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał.
Umowę zarządzania (nie administrowania) nieruchomością można zawrzeć
z osobą legitymującą się ważną licencją zarządcy nieruchomości oraz
odpowiednią polisą ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie wykonywania czynności zarządcy.
We wspólnotach mieszkaniowych, w których wybrany Zarząd zlecił umową
czynności administrowania danej firmie (lub osobie) nie posiadającej
właściwych uprawnień - umowę taką można uznać za nieważną.
Zniesienie domniemania ważności takich umów może nastąpić przez
porozumienie stron, które umowę zawarły (na piśmie).
Sprawy te reguluje znowelizowana z dniem 22 września 2004 r. ustawa
o gospodarce nieruchomościami. Zgodnie z w/w ustawą, osobom
działającym bez wymaganych licencji lub uprawnień grozi grzywna,
ograniczenie wolności lub areszt (wcześniej jedyną karą była grzywna
do 5.000 zł).
Z rynku muszą zniknąć tzw. administratorzy, czyli firmy, które
dotychczas wykonywały prawie to samo, co zarządcy nieruchomości, ale
bez uzyskiwania licencji.
Oferując profesjonalną usługę zarządzania nieruchomościami,
proponujemy Państwu pomoc w zorganizowaniu procedury ZMIANY
ZARZĄDCY, w szczególności:
·
zorganizowanie zebrania Wspólnoty celem podjęcia decyzji w
przedmiotowej sprawie;
·
w wyniku podjętych decyzji deklarujemy udział w przejęciu
nieruchomości od dotychczasowego administratora (sporządzenie wzoru
wypowiedzenia umowy o administrowanie, przejęcie dokumentacji
księgowej, technicznej - łącznie z wystąpieniem do dotychczasowego
właściciela o uzupełnienie brakującej dokumentacji zgodnie z art. 2
ust. 6 i art. 29 podpunkt 1 ust. 1c i 1d ustawy z dnia 24.06.1994r.
o własności lokali /Dz. U. z 2000r. Nr 80 poz. 903/);
·
zawarcie nowych umów z dostawcami mediów i firmami świadczącymi
usługi na rzecz wspólnoty;
·
pomoc w zredagowaniu wzoru wypowiedzenia umowy o administrowanie/
zarządzanie, wzoru wypowiedzenia umowy z powodu jej nieważności z
trybem natychmiastowym w drodze porozumienia stron.
|